Ako vytvoriť eshop ?

ako vytvorit eshop

Podnikanie prostredníctvom eshopu má množstvo výhod. Žiadne vysoké nájomné za priestory predajne, dosah na zákazníkov prakticky zo všetkých kútov Európy, žiadne náklady na personál… to sú len niektoré z výhod vytvorenia eshopu. Zaujíma Vás táto forma podnikania? Zoznámime Vás teda s krokmi, ktoré Vás delia od vlastného eshopu.

7 krokov k vytvoreniu vlastného eshopu

Na začiatku cesty k vytvoreniu eshopu stojí myšlienka. Čo sa chystáte predávať a v akej oblasti budete podnikať?

Tieto veci je nutné si dôkladne premyslieť. Je dobré prísť s niečím novým, čo Vás odlíši od ostatných a spraví Vaše podnikanie konkurencie schopné.

Buď to budú perfektné ceny, tovar, ktorý nikto iný nepredáva, či špeciálny individuálny prístup ku klientom. Možností je ozaj veľa. Pamätajte, že ak nie ste odborníkom vo viacerých oblastiach, budete potrebovať pomoc. Niektoré kroky však zvládnete aj vo vlastnej réžii. Ako teda na to? Postupujte podľa nasledovného návodu.

1. Živnosť alebo s.r.o. ?

Na podnikanie budete samozrejme potrebovať buď živnostenský list, prípadne spoločnosť s ručením obmedzeným. O tom či je vhodnejšia živnosť alebo sro sa môžete dočítať napríklad na tejto stránke.

2. V čom budem podnikať ?

Túto otázku máte už zrejme premyslenú. Ako sme spomínali už vyššie, je dobré odlíšiť sa od konkurencie. Predávajte len kvalitný tovar. Taký, za ktorý by ste i Vy ochotne minuli svoje peniaze. Je totiž dôležité, aby sa k Vám spokojní zákazníci radi vracali a povedali o Vás aj svojim známym. Úspešné založenie eshopu totiž nie je posledným krokom.

Ak ešte nemáte dodávateľa tovaru pre eshop, no viete, že chcete začať čo najskôr s vlastným eshopom, môžete využiť službu affilnet.sk, ktorá vám umožní nadviazať spoluprácu s dodávateľom tovaru pre eshop.

3. Kto bude mojim dodávateľom a akým spôsobom s ním budem spolupracovať ?

Výber vhodného dodávateľa je často problémom. Možno viete, čo chcete predávať no ani len netušíte, kto by tovar mohol dodávať. V tomto prípade je tiež vhodné trošku „zasurfovať“ na webe. A aké sú možnosti spolupráce?

  • Nákup tovaru na sklad. V tomto prípade si vytvorenie eshopu bude vyžadovať aj zriadenie skladu. Ten môžete mať hoci aj u Vás doma. Tovar nakúpite v určitom množstve vopred a následne ho budete predávať. Ak nakúpite vo väčšom objeme, spravidla získate nižšiu cenu a tým aj vyššiu maržu.
  • Preposielanie objednávok. Vytvorenie eshopu, jeho marketing a preposielanie objednávok dodávateľovi. To je Vašou úlohou v tomto prípade. Za to získate províziu z každej objednávky.
  • Dropshipping je kombináciou preposielania objednávok a klasického nákupu tovaru na sklad. Pri dropshippingu predávate tovar s vlastnými maržami – tovar teda nakupujete od dodávateľa priamo vy. Neskladujete ho, tovar zasiela váš dodávateľ priamo vášmu zákazníkovi.

4. Technické riešenie eshopu

Ide o funkcionalitu eshopu a tu nastáva čas, kedy je potrebné obrátiť sa na odborníkov. Tí Vám dokážu vytvoriť riešenie konkrétne pre Vás, prípadne Vám ponúknu takzvané „krabicové riešenie“, kedy je eshop čiastočne predpripravený.Tvorca eshopu musí byť spoľahlivý. Pretože vytvorenie eshopu nie je koniec a Vaša spolupráca by mala pokračovať.

Ponúknuť by Vám mal funkcie ako automatický import tovaru od dodávateľa, aby ste ho nemuseli ručne nahadzovať, prepojenie s porovnávačmi cien, SEO optimalizáciu, prepojenie na porovnávače cien a mnoho iného. Pripravte si cca 700 – 1500€, dostanete kvalitné riešenie.

vytvorenie eshopu - dodavatel eshopu

5. Webhosting a doména

V tomto kroku si volíte poskytovateľa webhostingu, teda webového servera, kde bude Váš eshop umiestnený. Rovnako potrebujete zaregistrovať doménu, teda názov eshopu.

Za tieto služby budete platiť každý rok, a to cca 30-100€ za webhosting a 20€ za doménu. S výberom kvalitného poskytovateľa týchto služieb by Vám mal pomôcť tvorca eshopu.

Vytvorenie eshopu máte v podstate za sebou. Nasleduje ešte jeden, mimoriadne významný krok.

6. Marketing, pretože eshop treba kvalitne spropagovať !

Takže už máte eshop s kvalitným a zaujímavým tovarom od dobrého dodávateľa. No nikto o ňom nevie. A teda si u Vás zrejme nikto nič nekúpi. Mnohí začínajúci podnikatelia robia veľkú chybu v tom, že marketingu nevenujú dostatočnú pozornosť. A to je často kameňom úrazu a vlastne tiež začiatkom konca.

Je jasné, že na začiatku sa budete zrejme len rozbiehať a objednávky sa nemusia hrnúť. No ak to takto bude pokračovať dlhodobo, Váš eshop asi nemá zmysel. Preto stavte na kvalitnú propagáciu a zvoľte si svoju marketingovú stratégiu.

Buď budete eshop propagovať aktívne, a to formou rôznych reklamných kampaní (napríklad PPC – pay per click, kedy platíte za klik na Váš reklamný pútač) alebo pasívne, a to formou SEO optimalizácie pre vyhľadávače, písaním článkov na blog, či budovaním spätných odkazov.

7. Spoľahlivý partner, ktorý Vám eshop vytvorí

Samotné vytvorenie eshopu je v podstate len začiatok Vašej cesty. Vo svojej snahe musíte neustále pokračovať, zaujímať sa o reakcie zákazníkov, vychádzať im v ústrety a neustále sa zlepšovať. Len tak môžete dosiahnuť úspech. Dúfame, že už viete ako založiť eshop.

Ak hľadáte spoľahlivého partnera, ktorý Vám zabezpečí vytvorenie eshopu, sprostredkuje dodávateľa tovaru, nastaví marketing aby správne fungoval a poskytne všetko potrebné, určite sa môžete obrátiť na spoločnosť NajReklama s.r.o., ktorá eshopy vytvára už niekoľko rokov.

vytvorenie eshopu - dodavatel eshopu

Eshop na stálo si tu zadovážite už za 699€, bez ďalších poplatkov.